söndag 3 juni 2007

Nationaldagen och kokos

Imorgon bär det av österut igen. Men jag är tillbaka hemma till Nationaldagen. Hur firar man den? Det gäller nog att skapa sig egna traditioner. Jag ska iallfall äta en nationaldagsbakelse, det gjorde jag förra året och det var trevligt :) Annars borde väl menyn bestå av sill, färskpotatis, sparris och jordgubbar och nubbe - men då blev det plötsligt väldigt likt midsommar...

Ja, ja. Förövrigt har jag för tillfället förälskat mig i kokos, smaken kokos ligger och lurar i min hjärna och tar upp mer tid än vad som är sunt. Så bli inte förvånande om det snart dyker upp recept innehållande kokos i oväntade och väntade kombinationer. (igår morse fick kokosflingorna plats tillsammans med linfrön, sesamfrön och pinjenötter på frukost fruktsalladen av jordgubbar och nätmelon - inte helt dumt... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar