tisdag 26 juni 2007

Förlåt, men....

Jag har ätit alldelens för mkt, så nu fixar jag inte att skirva om mat, orkar inte ens tala om vad jag åt, men det var fantasiskt gott!

Så det blir istället två stycken extrema off topics som stör mig just nu:

1. Vem tycker att den är så mycket värd mer än andra människor så att den ger sig rätt att utrusta sin bil med ett kasst bilalarm som inte klarar regn och åska och sen parkera sin bil mitt i en stad (dvs utanför mitt fönster) och låta alarmet tjuta timme efter timme? (eller iallfall i 30 min hittils) Det MÅSTE vara straffbart!!

2. Har alla sett det 10 cm breda gula strecket på golvet runt bagagebandet på flygplatser? Har någon funderat på vad det är bra för? Om alla står UTANFÖR det gula strecket så ser ALLA sitt bagage och kan lätt komma fram och plocka det när det kommer. Om någon står innanför så måste alla andra också stå innaför för att se sitt bagage. Eftersom 2/3 av resenäreran inte får plats innanför så ser de ingenting istället. Varför är det så svårt?? Ett mycket enklet system som de flesta borde vara begåvade nog för att förstå!

Förlåt, sånna här saker ska inte min blogg innehålla, men jag var tvungen att få det ur mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar