torsdag 7 juni 2007

förälskelse

Saker jag är förälskad i just nu: (förutom kokosen som jag är besatt av):
Citron-olivolja
Pinjenötter
Philadelfia ost


Köksredskap jag inte kan leva utan:
Rivjärnet - används inte så ofta som varje dag men skulle det helt sonika vara borta så skulle jag få nervbryt.
Potatisskalaren - till morötter och till att hyvla parmesan med och till att skala potatisar så är den oersättlig
En tvåliters kastrull som jag kokar mitt pasta och the vatten i (ja, man ska koka det i en vattenkokare, men det får helt enkelt inte plats någon i mitt kök, det går inte)
En the/kaffekopp
En liten stekpanna

det mesta annat är nog ersättnings eller utbyttbart.

Till de ständiga kärlekarna hör:
Ost i alla former, hellst get
Färsk basilkia
olivolja
Gös
Ketchup
Tomater
Avokado
Pasta
Valnötter
Grovt bröd

Croissants
Choklad
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar