onsdag 6 juni 2007

Det bästa jag vet...

Det bästa jag vet (ok jag är inte helt normal, men det är sant) när jag är utomlands är att gå i matbutiker. Jag fashineras alltid av utbudet, alla saker som inte finns hemma, förpackningarna som ser annorlunda ut och allt man skulle kunna planera att laga till.

Hittils så har Rimi i Tallin varit min favorit. Där kan man köpa allt som går att köpa i Sverige, men de har även en stor del av det sydeuropeiska utbudet och hela det ryska utbudet. Lägg dessutom till vaktelägg och strutsägg till en fin och välsorterad grönskas och fruktdisk plus kött, ost, fisk och kakdisk. Igår var jag dock på Maxima i Villinus som är en gigantisk butik. Tyvärr hann jag inte ströva runt och vända och vrida på allt som jag skulle vilja, men jag hade kunnat tillbringa timmar där och närt mina matfantasier för veckor frammåt..


Frukost på hotel Shakespeare är alltid lika trevligt.

På flygplanet på vägen hem så beställde jag SAS "selection of cheeses and vine" Idén var bra, vinet var gott (mina kunskaper och åsikter om vin är ganska begränsade, jag ska ta tag i det så småningom - det är lite som om när man lägger ett 3000 bitars pussel - jag har börjat sortera himmel och gröna bitar och sånna med blommor på - men jag har forfarande inte hittat hörnen som skulle kunna bring ordning) men vad jag skulle komma till var att, osten var otroligt tråkig. Synd när man hade changsen att göra något riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar