fredag 15 juni 2007

fantasierna är tillbaka igen!

Det har varit en riktig helvetes vecka, jag har haft så mycket att göra och att ha ångest över så jag har inte varit hungrig en enda gång sista veckan, inte till frukost, inte till lunch och inte till middag. Men äta bör man annars dör man... min underbara otrolig älskling har förstått hur jag mått och tagit hand om mig på bästa sätt! Antingen har han haft maten klar när jag har kommit hem efter för många timmar på jobbet eller så har jag kunnat sova en stund medans han fixat käket. En kväll, medans jag sov, lagade han en fantastisk middag, stekt panerad gös (den godaste av alla goda fiskar) potastis i ugnen med broccoli och morotsstavar som han stekte på hög värme så att de blev precis perfekta i avvägningen mellan tillagade och råa.

I går började dock min värld befinna sig under kontroll igen och stressen närma sig normala nivårer och genast blev jag helt enormt hungrig, och matfantasierna flockade sig och tog över min hjärna igen. Feta ost är just nu huvudingrediensen i mina drömmar. Fullkorns linguini med en sås av stekt färsk spenat och smält feta ost, eller aburginer fyllda med feta ost lök och quornfärs, sallad på färskpotatis, späda morötter, salladsblad, tomater, rädisor och en feta ost dressing.. möjligheten är oändlig (och oändligheter är omöljiga - eller hur var det?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar