onsdag 9 januari 2013

Världen är uppochned och blåbären är gula!

Nu är jag helt förvirrad. Läser om korttidsfasta, Henrik Ennart skriver på SVD:

"har kortvarig fasta visat sig ha häpnadsväckande positiva effekter på hjärnan.
Exempelvis stimuleras produktionen av hjärnans egen tillväxtfaktor BDNF som bidrar till att skydda hjärnceller och bilda nya synapser." 


Och vidare beskrivs hur man gör; "Välj själv om du vill hoppa över frukost och lunch, eller middagen."

Vad är det jag läser? Man får hoppa över frukosten!! och det är dessutom nyttigt! Alla år som jag har kämpat för att peta i mig något på morgonen. Alla gånger jag fått påpekat för mig hur viktigt det är med frukost, hur jag inte får "slarva". Hos läkaren, hos tandläkare, företagshäslvården, av kollegor och föräldrar. Hur regelbundna måltider och mellanmål har predikats. Det sitter så starkt så nu vet jag inte alls vad jag ska tro längre. Vågar jag följa min kropp och hoppa över frukosten imorgon... eller.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar