tisdag 29 januari 2013

Hur kul är det egentligen att äta kött?

Jag skrev reda för ett år sen om sambanden mellan cancer och kött. Idag skriver SVD och UNT om ett annat intressant samband mellan cancer och mat. Den här gången om att risken för att drabbas av en aggresiv form av bröstcancer minskar om man äter mycket frukt och grönt. '

Bröstcancer, cancer bukspottskörteln, strupen, lungorna och prostatan samt stroke och typ 2-diabetes och tjock- och ändtarmscancer - hur kul är det egentligen att äta kött?

För mig har valet varit enkelt! Dessutom är det ju så gott med vegomat! Det är ofta jag känner att jag har vunnit när jag kollar på vad kollegor eller kompisar får serverat på tallriken när vi äter ute. Jag kan förstå att man kan gilla att äta en fin vällagad köttbit av god kvalitet eller en korv gjord med kärlek, men det mesta folk äter är faktiskt riktigt tråkigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar