torsdag 17 maj 2007

Chokladfyllda croissants

När jag vaknade i morse (ganska tung i huvudet på grund av för stort intag av Canaletto, - ett ganska trevligt DOC vin från Montepulciano D´Abruzzo - så trevligt så jag faktiskt funderar på om jag skulle förlägga min semester i Abruzzo - igår kväll iallafall, idag vet jag inte... hm... åter till uppvakningsögonblicket) av att en ny fantastisk låda med ekologiska underbara grönsaker från Årstiderna landade utanför dörren - så önskade jag just då att den istället hade varit full med frasiga chokladfyllda croissants, nybakta kanelbullar eller åtminstone med god frukt till en härlig fruktsallad. Men eftersom jag anade att inte så var fallet, så låg jag kvar i sängen och drömde om chokladkakor med nötter och fluffiga wienerbröd. Tills jag bestämde mig för att gå upp och baka en kaka - men jag måste gå och handla först - smöret och äggen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar