lördag 29 december 2007

Rågbröd

Första limpan är färdig! Gräddades klart i natt och nu har jag tjuvsmakat lite, helt klart godkänt! Mycket gott! Det är ett mörkt rågbröd som matchar bra med pommeransmarmeladen som jag hade kvar i kylskåpet.

Min ljusa deg är på jäsning, vi får se hur det slutar.


Nyårsmenyn börjar närma sig spikad, jag har dock inte handlat allt än, vilket skulle kunna ställa till det, om något är slut... Hittade ett recept på ICA på Rostade Palsternackor som jag ska prova som extra tilltugg, kylen är ju full av palsternackor från Årstiderna, och menyn är ganska söt, så jag tror att plasternackorna kan passa bra in. Men jag vet inte riktigt vad gästerna tycker om palsternackor, men det är ju vuxna, så det borde nog gå bra... :)

1 kommentar:

  1. Apropå surdeg - måste den stå i 25 graders värme för att sätta igång? Ingen av oss på jobbet har den temperaturen hemma precis.

    Det enda vi har kommit på är skåpet ovanför kylskåpet. Där brukar vara lite varmare än resten av bostaden. Men några 25 grader är det ju knappast.

    SvaraRadera