måndag 17 december 2007

Stamkund på ICA? Nej... kanske inte mer

Hej Ica,

Idag fick jag återigen ett stamkundserbjudande från min ICA Supermarket - brukar vara ganska trevligt, men idag var det ett mkt märkligt erbjudande. Köp 3 sillburkar för 22 sek och 3 kaffe för 49sek DOCK inte Krav eller Rättvisemärkta!! Mysig julerbjudande, som uppmuntrar till att INTE välja Krav eller rättvisemärkt sill och kaffe.
Jag är inte mkt för jul, men det jag gillar med julens budskap är att vi bryr oss lite mer om varandra, och kanske tänker lite på orättvisorna i världen - kanske köper en "Kram" som Ica uppmuntrar till. Men på Julafton vill jag faktiskt dricka mitt kaffe med gott samvete och veta att även den som har skördat bönorna har fått betalt.

Så tack men nej tack, jag vill inte vara stamkund hos er om det innebär att jag uppmuntras att handla icke krav och rättvisemärkta varor istället för tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar