lördag 12 maj 2012

Kastrera dubbelmoralen!

Ekot rapproterar idag om kasteringen av grisar utan bedövning. För mig har det alltid varit ett mysterium att detta inte har debaterats tidigare, varje gång Eskil Erlandson har rasat mot mulsing av australiensika får eller levandeplockning av fåglar i Ungern så har jag alltid undrat när han ska städa upp i sitt eget ansvarsområde, den svenska jordbrukspolitiken. Men vad jag förstår så verkar han skynda långsamt även nu liksom med burhönsen. Riktigt fegt.

Jag lyssnade en gång på en disputation om just effekten av kastrering av grisar och vad jag förstår så är det nödvändigt om man ska föda upp grisar storskaligt, föraförallt för för suggornas skull men även för smaken på köttet.

Men om man måste ät griskött (vilket är ganska onödigt tycker jag, men men) så finns iallafall möjligehet att köpa kravkött som är kastrerat med bedövning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar