söndag 13 maj 2012

Bästa Glassen!

Jobbar hårt på att hitta det bästa glasstället i Florens. Bäst hittils är det som ligger precis vid Ponte Santa Trinita på södra sidan (Oltrarno). Deras Cioccolato Fondante är magisk. Omsättningen är stor, nästan alltid kö och glassen är färsk. Hela tiden fylls det på med nygjord glass. 








Det börjar bli varmare här, typ svensk sommar varmt, så inte riktigt hett än. Men när det blir riktigt hett tänkte jag inte bara byta ut mitt godis mot glass som nu utan även min lunch... 
Läste om "Gelato" trenden i Svenska Dagbladet om hur det öppna "italienska" glassbarer i Stockholm (på Götgatan naturligtvis, vart annars?) Vilket passar mig bra för det betyder att jag kan fortsätta min glassdiet även i sommar. Fast jag förstår inte riktigt varför man ska krångla till det med konstiga smaker? Glassdiskarna i italien är redan överfulla med klassiska smaker som är fantastiska. Vi får se om jag ändrar uppfattning i sommar när jag köper min glass på Stikkinikkis istället.  


1 kommentar: