måndag 28 maj 2012

Hur bjuder man igen?

Förra veckan var vi bjudna på en fantasitisk middag. 5 rätter på riktigt italiensktvis, Antipasto, Primo, två segundo och efterrätt. Allt var vällagat och gott. Hur ska jag lyckas bjuda igen? Även om jag lagar italienskt så kommer det bli halvtaskigt i jämförelse och lagar jag svenskt så blir det lite futtigt.

Det måste ju bli något svenskt. Men just nu kan jag inte komma på en enda förrätt som jag brukar laga - jag kanske aldrig har laga förrätt? Någon som har något tips??

och huvudrätt? -rostade grönsaker i ungen och lax kanske - iallafall om jag hade varit hemma. Fast här kostar laxen minst 300 kr/kg och är inte helt lätt att få tag på..

Efterrätt är nog iallafall given, min kladdkaka med jordgubbar i basilikalag fungerar internationellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar