tisdag 7 augusti 2007

Caffelatte grädde

Idag har jag både bakat "Choklad & Espressokaka med caffelatte-grädde" och gjort "Tomat- och Sharon-Sallad med Fetaost och Pinjenötter ur nya Elle Mat & Vin (fast jag pinjenötterna var slut hemma, jag tog valnötter istället.

Mätt och glad kan jag säga att båda var att rekommendera!

Speciellt caffelatte grädden var trevlig :) d.v.s smält svalnad vit choklad, blandat med espressosnabbkaffepulver och ovispad grädde som sen vispas till tjock....


Tips till stranden, fyll Pita bröd med allt gott du kan komma på och ta med.
I mitt pitabröd har jag:
Tzatziki - matyogurt, riven gurka och kryddblandning från krusmyntagården
Små svarta bönor - som jag har marinerat lite i olivolja och persilja,
Aubergine - stekta 1x1 cm kuber kryddade med chili, koriander och lite spiskummin,
Champinjoner -stekta
Hackad tomat
Riven morot

Fetaost eller stekta quorn bitar om man vill ha det mer matigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar