söndag 11 mars 2012

Skåpsrensning

Vi ska flytta om 4 veckor. Allt ur mina förråd, frys, skåp och lådor som inte är uppätet då måste jag slänga eller ge bort. Dessutom så ska jag börja jobba halvtid, så alla pengar som går att spara är välkomna. Så sen cirka en månad tillbaka pågår en intensiv skåpsrensning.

Det började trevligt med svamprisotto och sen indisk gryta på Santa Maria mix och quorn och vitt ris. (jag gillar inte vitt ris, så det har blivit stående länge. Jag äter vitt ris när jag reser med jobbet i Asien och då går det bra, men hemma är det helt omöjigt) Mkt qinoa har det också blivit. Det mesta har varit gott, men polentan med svamp var riktigt sorglig.

Nu de sista dagarna är det så rensat att jag måste handla till grejer för att det överhuvudtaget ska bli något att äta men idag åt vi upp det svarta riset med räkor, stekt tillsammans i lök, vitlök och chili.

Och jag har bakat bröd på blandadat mjöl som fanns kvar. Råg/graham/bovete/boveteflingor/polenta/linfrön/havrekli/honung/äpple/morötter/soyayogurt/bikarbonat och brödkryddor. Ska bli spännande att se om det går att äta.

Tillveckan blir det lasagne, för jag har lasange plattor kvar. Sen blir det svårt. Frysen är fylld med hallon och svamp... det och 2 liter olivolja och en vitlök är allt som finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar