söndag 21 februari 2010

Frukost

Laddar med stekt ägg, mogen avokado, salt gurka, en stor bit ost och macka med Chavorux (sånn där mjuk getost, ni vet) och gott kaffe (eller det är pulver, men man kan ju låssas) inför det stora äventyret i snön. Egentligen kanske det skulle vara mer kolhydrater men fett, salt och protein tar bättre på bakfyllan. Ska nog göra en termos med choklad oxå och ta med.

Kom mig för att inhandla en gammal favorit på ICA igår, färdig croissant deg från Sara Lee. Nu stå den och väntar på mig i kylskåpet och jag kan fantisera och drömma om den perfekta frukosten innom snar framtid med nybakade corissanter.

3 kommentarer:

  1. Men Linda då! Du måste ha varit bakis när du skrev detta, så många stavfel är inte likt dig ;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!! Jag läste din profil. Och håller med dig i vad du säger. =) Det är något man nog ska tänka på oavsett var man bor. Då mat finns över allt min inte i lika stora mängder. Jag håller just nu på att utbilda mig till kock. Och vi har haft lite delade åsikter om vissa saker i vår klass. Men som tur är är inga ovänner... Än i alla fall kanske kommer det med. Jag lägger din blogg i mina favoriter.. Så jag kommer att följa dig så ofta jag hinner är rätt länge i skolan. Och sen har jag en son på 1 ½ år med. Men ha det bra.. // Mikaela

    SvaraRadera