söndag 7 december 2008

Choklad!

Idag ska jag göra Chokladtryfflar och praliner. Jag har köpt massor av choklad och fått boken "Chokladpassion" av Jan Hedh och Klas Andersson. Jag har inte börjat titta i den än, men om den är lika krånglig som deras bok om bakning "Bröd" så gör jag bara tryfflarna ur senaste Elle Mat&Vin istället, för de så inte så knepiga ut.


Och by the way... senare ska jag skriva ett inlägg, om jag hinner och fortfarande har lust, om Rättvisemärkt och Janne Josefsson, men tills dess så vill jag bara tala om att jag tryggt dricker mitt rättvisemärkta te och gärna ger bort det i Julklapp och undrar vem som granskar Janne Josefsson och hans intressen.

Och att jag funderar på att skriva ett brev till Lipton och undra vad de håller på med. De är stora stora, tillskillnad från Rättvisemärkt, och borde verkligen kunna göra skillnad med små medel (vilket också är möjlligt att de gör, även om det inte framgick i Uppdrag granskning).

Och att min slutsats är att det viktigaste är att köpa kravmärkt te tills kemikalieleverantörerna ser till att deras kunder handskas med bekämpningskemikalierna på ett bättre sätt än vad som visades i Uppdraggranskning. Dessutom så vill jag inte ha en fin coctail av kemikalier i mitt nyttiga te.

1 kommentar:

  1. hej.. Alla är så duktiga med all bakning och godistillverkning..
    Måste ta mig i kragen och göra det någon dag..

    SvaraRadera