söndag 8 juni 2008

Utflyckt!

Idag var vi på mysig utflyckt i Morgahage. Vi skulle bara prommenera lite, kanske bada och flyga drake. Jag hade inte plannerat någon picknick och vi bestämde oss för att inte stanna när vi åkte förbi ICA, tänkte att vi kunde stanna på vägen tillbaka kanske och köpa en glass. Vädret var fantastiskt, hagen blommade och det gick stora vågor på sjön. Men jag kom fram till att jag kan inte riktigt njuta om jag inte har något att stoppa i munnen. Matfantasierna satte gång på en gång! De började röra sig runt picknick mat, oliver, soltorkade tomater, goda sallader och nybakat bröd - till - om vi bara hade tagit med oss ett paket kakor åtminstonde så hade vi kunnat suttit här på stranden och tittat på vattnet och ätit kakor - till -hm.. en Dumlekola hade iallafall varit gott. Sen var vi tvugna att åka hem för vi var så hungriga:)
Så ok ok, nästa gång är det jag som packar picknick korgen.

Och när vi stannade på ICA på vägen hem så var det inte frågan om att bara köpa en glass....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar